nb1.hu

Nélkülözhetetlenné válna a különleges átigazolási platform, amit magyar csapatok is használnak

Interjú a TransferRoom alapítójával, Jonas Ankersennel.

A futball nemcsak a sportszakmai fejlődésnek, de a folyamatosan egyre bővülő technológiai háttérnek köszönhetően is fejlődött annyit az évek alatt. Manapság egy adott szint fölött a klubok már számos szoftveres alapú kiegészítőt is használnak.

Erre az igényre alapozva számos új koncepció lépett már be a labdarúgás piacára. Ilyen a TransferRoom is, amely az átigazolási piacot szeretné forradalmasítani. A platform célja, hogy a transzferpiaci igények transzparenssé tételével tegye átláthatóbbá és hatékonyabbá a játékosok adás-vételét.

A TransferRoom 2017-es megalakulásakor az elsők között magyar klubokkal kezdett együtt dolgozni. Mára a Fehérvár, a Puskás Akadémia, a DVSC, a DVTK, a ZTE, az Újpest és a Kisvárda is az ügyfeleik között vannak. A különleges alapötletről, a távlati elképzelésekről és a magyar piacról is kérdeztük a cég alapítóját és vezetőjét, Jonas Ankersent.

Honnan jött az alapötlet?

Mindig is foglalkoztatott, hogy az online piacterek hogyan változtattak meg és tettek eredményesebbé teljes üzleti szférákat, mint például az ingatlanpiacot. Arra gondoltam, a futballban is lehetne alkotni valami hasonlót. 2016-ban elkezdtem körbeutazni Európát, sok futballklubot meglátogattam. Próbáltam felismerni, hogy milyen nehézségekkel küszködnek és mire lenne igényük a transzferpiacon.

A nehézségek fő forrása mindenütt az volt, hogy a játékospiac nem transzparens, és rendkívül nehéz hiteles piaci információkhoz jutni. Sokszor az érintett döntéshozók között egyáltalán nem volt közvetlen kommunikáció.

A vásárló klubok nem rendelkeztek megbízható tudással arról, hogy mely játékosok lennének mozdíthatók az adott pillanatban. Az eladók meg azt nem tudták, pontosan milyen profilt keres a vevő. A kluboknak sokszor közvetítőket is be kellett vonnia egy-egy üzlet megkötéséhez.

És hogyan alakult meg maga a TransferRoom?

Úgy döntöttem, kiépítek egy olyan piacteret, amely naprakész piaci információkkal látja el a futballklubokat és globális szinten könnyű elérést biztosít egymáshoz a döntéshozóknak.

A piaci információkhoz és a megfelelő emberekhez való gyors hozzáférés az egyik legfőbb igény a klubok részéről. Éppen ezért ez a mi legnagyobb erősségünk.

A TransferRoom előtt a futballpiac részvevői a különböző pletykákra kényszerültek hagyatkozni, illetve arra, hogy ismernek valakit, aki ismer valakit. A Transfer Roomon viszont mindenki számára nyilvános és könnyen elérhető, hogy ki mit keres, és egyszerűen megvan az összeköttetés is.

2017-es létrejötte óta a TransferRoom már több mint 5000 átigazolást segített elő. Ma 60 ország 100 ligájának több mint 800 csapata használja a platformunkat.

Mikor léptek be a magyar piacra? Mik az itteni tapasztalataik?

Már a kezdetek kezdetén, az első partnereink között voltak magyar futballklubok. Azóta is aktívan együttműködünk velük, sőt, egy ideje már ottani menedzserirodákkal is. Mindannyiuk számára fontos volt, hogy megjelenhessenek a nyugati piacon, miközben elérhetőek a közel-keleti és ázsiai felvevőpiac számára. A TransferRoom is hozzájárult a magyar futball színvonalának emelkedéséhez, hiszen általa a csapatok szélesebb kínálatból válogathattak a transzferpiacon

Számos olyan átigazolásban működtünk közre, amelyben magyar csapatok sikeresen adtak el, vagy éppen szereztek meg játékosokat. Magyarokat és légiósokat, a belföldi és nemzetközi piacon egyaránt.

Manapság már a futballban is sokkal több információ nyilvános, mint néhány évtizeddel ezelőtt, vannak statisztikákra specializálódott adatszolgáltatók, és akkor még nem beszéltünk a Transfermarktról, amely egy adott szint fölött szintén sok adattal bír egy játékosról. Mi az a hozzáadott érték, amit a TransferRoom ezeken felül nyújtani tud?

Mi vagyunk a futball egyetlen digitális piactere, ahol a futballklubok anélkül keresgélhetnek átigazolási célpontokat, hogy közben, emailekre és telefonhívásokra fecsérelnék az idejüket. Az illetékesek egy gombnyomással oszthatnak meg információkat más klubokkal és ügynökökkel. Ennél egyszerűbb már nem is lehetne. A klubok nyilvánossá tehetik a kritériumaikat, amelyeket a többi klub megnézhet. Ez átlátható, nyílt és tiszta piaci körülményeket eredményez.

Vegyünk egy példát. Egy sportigazgató megadja a klub kritériumait a rendszerben. Egy jobb oldali védőt keres, aki bevethető középen is, és jó a levegőben. Megadhat hozzá vételi díjra és fizetésre vonatkozó plafont is. A többi felhasználó látni fogja az igényeit, és szabadon ajánlhat a figyelmébe olyan labdarúgót, aki szerinte megfelel az elvárásoknak. Emellett a TransferRoom is automatikusan javasol jelölteket. A játékosok profilján számos statisztikai mutató megtalálható, így össze is lehet őket hasonlítani.

Játékosadatlap a TransferRoomban

Elképzelhető, hogy a jövőben minden átigazolási ügylet 100%-ban online valósuljon meg?

Bár a TransferRoom elsődlegesen egy technológiai jellegű platform, évente három-négy alkalommal személyes csúcstalálkozókat is szervezünk. Ezek hatalmas népszerűségnek örvendenek, és egyre nőnek, hiszen a jelenlévők néhány nap alatt százas nagyságrendben léphetnek kapcsolatba más klubokkal.

Az a tapasztalat, hogy még a Zoom-meetingek korában is maradt igény arra, hogy valakivel szemben ülve, a szemébe nézve, közvetlenül intézhetitek az átigazolási ügyeket.

Mik a hosszú távú céljaik? Mi a jövőkép, milyen hatást tudnak és akarnak gyakorolni a futballvilágra?
A cél az, hogy a TransferRoom ugyanolyan nélkülözhetetlenné váljon a labdarúgás döntéshozói számára, mint amilyen mondjuk a Bloomberg a pénzügyi világ kereskedői számára. A hosszú távú vízió pedig az, hogy egy napon az átigazolások többsége már a TransferRoom bevonásával menjen végbe.

Kipróbálnád a sportfogadást? A legjobb helyen jársz! (x)

Megosztás:
Kapcsolódó hírek
DVSC
DVTK
ETO FC Győr
Ferencvárosi TC
Kecskeméti TE
Fehérvár FC
MTK Budapest
Nyíregyháza Spartacus FC
Paksi FC
Puskás Akadémia FC
Újpest FC
ZTE FC