Európai sztárcsapatokéval vetekszik a kínai klubok értéke

Kína – Az AC Milan és Atlético Madrid is a „vert mezőnyben”.

Forrás:

A Beijing Gouan FC értéke nemrég egy új befektetőnek köszönhetően 800 millió euróra ugrott, és így egy „ligába” került Európa legjobb csapataival, köztük a hétszeres BL-győztes AC Milannal – írja a Tőzsdefórum.
 
 
A Sinobo Land, egy pekingi székhelyű ingatlanfejlesztő cég, 64 százalékos részesedést vett a klubból a korábbi tulajdonos, a szintén kínai Citic konglomerátumtól – írja a Bloomberg. A becslések szerint így a klub értéke meghaladja nem csak a 740 millió eurót érő AC Milan, de a tavalyi BL második helyezettjének, az 600 millió euró környékére becsült Atlético Madridnak is az értékét.
 
 
A megaüzlet létrejötte jól mutatja, hogy mekkora értéknövekedésen mennek éppen keresztül a kínai focicsapatok. A Beijing Gouan, amelyik egyébként az egyik legnagyobb szurkolói táborral rendelkező klub (tavaly az átlagos nézőszám 40 000 volt a meccseiken), még csak nem is a legdrágább Kínában, ezzel a címmel az Evergrande Taobao büszkélkedhet. Az elmúlt hat év Kínai Szuper Liga győztesének értékét közel 2,9 milliárd dollárra becsülik.
 
 
 
 
„Ez egy felpumpált ár” – véli Simon Chadwick sportközgaszdász, aki szerint az állam érdeke, hogy sokat érő klubok árasszák el Kínát, és így lehessen őket a legnagyobbakhoz hasonlítani, valamint minél többen beszéljenek róluk.
 
 
Gouan-üzlet nem sokkal azután jött létre, hogy a kínai kormány kritikusan kezdett viszonyulni a focira költött túl sok pénzhez. Ugyanis mióta Hszi Csin-ping elnök bejelentette nagyszabású tervét, miszerint Kínát futballnagyhatalommá szeretné tenni, az ország leggazdagabbjai hatalmas összegeket ölnek a sportba: drága játékosokat igazolnak külföldről, részesedést vesznek európai klubokban és igyekeznek kommercializálni a kínai ligát, tehát például rengeteget költenek szponzorálásra.
 
 
A Szuper Liga népszerűsége egyébként már túlszárnyalta Olaszországot, a meccsenkénti átlagos nézőszám 24 200-nál jár, a közvetítési jogokból származó bevétel pedig több mint 11-szeresére, 1 milliárd jüanra nőtt tavaly.

Legfrissebb híreink