Miért nem Puskás Stadion lett a Puskás Aréna?

Friss álláspont a parkolóhelyekről.

Forrás: Facebook/Puskás Aréna

A budapesti fejlesztésekért felelős államtitkár, Fürjes Balázs volt a Sport TV Mai helyzet című műsorának vendége. A Puskás Arénáról beszélt, szóba került a parkolás, a névválasztás, a nyitóprogram és a kivitelezési költség is.

„Azért nevezzük Puskás Arénának, mert azt gondoljuk, ez több, mint stadion.

 

Az egyik vezérelvünk volt, hogy természetesen legyen tökéletes otthona a labdarúgásnak, a magyar válogatottnak, a magyar klubcsapatok nagyobb meccseinek, majd BL-döntőnek, EL-döntőnek. Biztos vagyok benne, hogy lesz itt néhány éven belül Európa Liga és Bajnokok Ligája döntő isDe legyen több, mint stadion, legyen sokkal több mindenre alkalmas, lehessen újra Budapesten 70-80 ezres koncerteket szervezni. Ezek elmaradtak az elmúlt 20 évben, a közelben Bécsbe és Prágába kellett mennünk ekkora koncertekért, vagy még messzebb. Van egy 1500-2000 fős konferenciaközpont része, ahol egész évben lehet konferenciákat, fogadásokat, gálavacsorákat, fedett téri előadásokat tartani. A gazdaságos működés feltételei adottak” – nyilatkozta Fürjes Balázs.

„A kritikusoknak egyrészt mondunk egy nagy köszönömöt. Én mindig megköszönöm az ellendrukkereknek, mert amikor már a legfáradtabbak voltunk, akkor az utolsó dolog, ami a legvégén erőt adott, az mindig az volt, hogy ’nehogy már nekik legyen igazuk’. Mert mindig van ellendrukker, és ez természetes, és ezen nem szabad megsértődni. Én megéltem azt a Papp László Arénánál, hogy nincs benne atlétika-pálya, meg kifelejtettük a jeget. Az első versenyek a fedett pályás atlétika-vb és a műkorcsolya- és jégtánc Eb voltak, Sebestyén Julika megnyerte az első aranyérmét a háznak. Én ezeket ismerem, itt is volt olyan történet, hogy nem látni a székekről. Vitézy Dávid szerintem tegnap helyretette ezt az autós kérdést.

Pontosan 500 parkolóval van több a Puskás Arénában, mint a Népstadionban volt. Egyébként minden rendezvény esetén ugyanúgy működik a ház, mint a Népstadion, tehát a Stefánia utat, a Dózsa György utat, az Ifjúság utat, a körülhatároló utakat lezárják, tehát nem lehet odajutni gépkocsival.

 

Mert amikor 65 ezer ember van a városnak egy olyan pontján, ami kitűnően ellátott közösségi közlekedéssel – 4-es metró, 2-es metró, 1-es gyorsvillamos, buszok – tehát ennél jobban megközelíthető városi hely nincs Budapesten. Ide fognak érni az emberek, kérjük őket, hogy jöjjenek időben, ugye lesz egy megnyitó is, szánják rá az időt, és majd haza is tudnak menni békésen. Biztosan lesz torlódás, biztosan lesznek nehézségek, de ilyen esetben Münchenben vagy Londonban is vannak nehézségek” – árulta el Fürjes a Mai helyzetben a parkolóhelyzettel kapcsolatban.

A megnyitóval kapcsolatban a kormánybiztos annyit árult el, hogy a nézők találkozhatnak olyan labdarúgó legendákkal, akik nagy gólokat rúgtak, nagy meccseket játszottak itt, olyan művészekkel, mint például Kóbor János, akik magyar előadóként felléptek itt, és megtöltötték a Népstadiont,

de a ’Nélküled’ és az ’Éjjel soha nem érhet véget’ című dalok is szerepet kapnak majd.

 

Fürjes Balázs úgy véli, a pénteki sikeres megnyitó után lélegezhetnek majd fel az építők, de ez egy csodálatos utazás volt. „Ez mindannyiunk számára, akik részt vehettek benne sokkal több volt, mint egy munkahelyi kötelesség, egy munkaköri feladat, szívvel-lélekkel építettük. 15 ezer magyar embernek adott munkát az építkezés, 15 ezer magyar család megélhetését segítette. Nyilván nem ismerem mind a 15 ezret, de rengeteg új barátság, új ismerettség született. Az csodálatos volt, hogy mindenki egy irányba húzott, volt itt nehézség, voltak viták a kivitelezővel, de mindenki a megoldásokat kereste, és minden nehézségen úrrá tudtunk lenni, és azt hiszem, a végeredmény vállalható.”

A költségek is szóba kerültek: „Én mindig azt szoktam tanácsolni mindenkinek, hogy amíg nincs kész a kiviteli terv, a legutolsó részletig nem megtervezett egy épület, és nem tartottuk meg a közbeszerzést, addig ne beszéljünk számokról, mert óhatatlanul úgyis mondunk egy olyan számot, ami később nem lesz igaz. Inkább több lesz a vége, mint kevesebb, de persze fordítva is előfordulhat. Ezért az én számból – ha valaki tényleg óvatosan nézi a sajtónyilatkozatokat – csak az a szám hangzott el, ami a vége lett. A vége az ennek az arénának, hogy székenként 2,1 millió forintba kerül, 65 ezer székre vetítve az egy székre jutó költség ennyi. Ha valaki összehasonlítja a világ különböző pontjain épült arénákat, akkor arra fog jutni, és ez volt a célkitűzésünk, hogy ez egy közepes/átlagos árszínvonalú aréna.”

 

Minden további hírünk a mai stadionavatóról ide kattintva olvasható.

Legfrissebb híreink