nb1.hu

Honvéd: Barátok Közt legyőzve!

Hatalmas előrelépés 1 év alatt.

Picivel több, mint éve került a Honvéd Bozó Zoltán és Mendelényi Dániel tulajdonába, azóta a magyar, illetve az egyetemes labdarúgás egyik legfontosabb klubja hatalmas arculati változáson ment keresztül.

A két tulajdonos ugyanis már a kezdetektől tisztában volt azzal, hogy a foci már régen nemcsak arról szól, milyen eredmények születnek a pályán, hányadik helyen végez a csapat a bajnokságban (és adott esetben, hogyan szerepel a nemzetközi porondon), hanem arról is, hogy a hétköznapokban milyen élményt, milyen életérzést tud nyújtani a szurkolóknak, azon kívül, hogy a fanatikusok maguktól visszaemlékeznek munkaidőben, otthon vagy a haverokkal közösen történő tintázgatás közben arra, hogy mekkora meccsélményeik voltak, vagy ábrándoznak arról, hogy mindenkit megvernek (pályán és azon kívül egyébként), így bajnokok lesznek.

Amikor a két tulajdonos egy évvel ezelőtt bemutatkozott, akkor elmondták, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy a Honvéd arculatáért kiemelten felelős sajtó- és marketing osztály olyan költségvetésből működjön, ezáltal annyi szakemberből és olyan felszerelésekből álljon, ami elengedhetetlen. Egyébként már hosszú évek óta.

Interjú Éless Dénessel, a Budapest Honvéd digitális vezetőjével

A Budapest Honvéd a magyar sport egyik legerősebb tradicionális márkája. Az elmúlt időszakban a klub kommunikációjában rengeteg változás történt – új, saját gyártású magazinműsort készítenek, elindult az applikációjuk, és a közösségi csatornákon is sokkal kreatívabb tartalmakkal szolgálnak a szurkolóknak.

Az ígéretet tettek követték, a Honvéd sajtója és marketingje kiemelkedő, példamutató lett, egyébként nem csak Magyarországon.

„A Budapest Honvéd a magyar sport egyik legerősebb tradicionális márkája. Az elmúlt időszakban a klub kommunikációjában rengeteg változás történt – új, saját gyártású magazinműsort készítenek, elindult az applikációjuk, és a közösségi csatornákon is sokkal kreatívabb tartalmakkal szolgálnak a szurkolóknak” – írta a sportmarketing.hu, mely szakmai honlap Éless Dénessel, a klub digitális vezetőjével készített remek interjút. Dénes egyébként az nb1.hu-nál kezdte el bontogatni a szárnyait, nagyjából 20 évvel ezelőtt, azóta igen komoly fesztávolságúra sikerült fejlődnie.

Éless, a beszélgetés során elmondta, milyen változásokon mentek keresztül az új tulajdonosi kör színre lépése óta. Majd rátért a lényegre, azokra a fejleményekre, melyek a szurkolók számára is észrevehetőek.

„A témagenerálás mellett a tartalmak elkészítése is kihívás, ezt próbáljuk kreatívan megközelíteni. Itt volt például a Puskás kvíz, amit a legendánk születésnapjához kapcsolódóan készítettünk. Folyamatos a retro tartalom, nemrég ünnepeltük például a Sallai-Disztl páros születésnapját, emiatt a nyolcvanas évekbeli sikercsapatunkra is visszakacsintottunk. Mondanom sem kell, nagyon komoly elérést produkált, csak úgy, mint az M4 Sporton műsorra tűzött Kispest-Honvéd – Manchester United mérkőzés. Továbbra is foglalkozunk azokkal a meccsekkel, amelyek éppen következtek volna az eredeti forgatókönyv szerint – ez még nem unalmas, és szintén jó engagement mutatókat hoz. Sokkal többet foglalkozunk emellett e-sporttal is, több aktív játékosunk is jelen van ilyen ligákban, velük kapcsolatosan is gyártunk kreatív kontenteket. Televíziós műsorunk, az Aranyoroszlánok sem állt le, csak átalakult: az aktuális adásokban szereplő játékosok otthonról küldik be a videókat, és a felkonferálást is otthonainkban végezzük Varga Zsóka műsorvezető társammal. Kitréningeltük a játékosokat, és a helyzethez képest egész jó anyagok születnek, legutóbb Gazdag Dánielék, Hidi Patrikék és Ivan Lovricsék küldtek be ilyen videókat otthonról, amiket később össze tudtunk vágni egy kerek egésszé.”

Azt is elmondta, hogy volt egy olyan témájuk, amivel a Barátok Közt aktuális epizódját is sikerült legyűrniük:

„Meglepődve tapasztaljuk, ahogy a szurkolók újra és újra felfedeznek anyagokat. Olyan posztok alatt indult el beszélgetés a Facebook oldalunkon, amikről azt hittük, már régen nem aktuálisak. Most még nehezebb előre jelezni, hogy mely tartalmak fognak igazán nagyot menni, és virálisan terjedni az online térben. Az elmúlt héten volt például egy elképesztően kiugró tartalmunk. Játékosunk, Eke Uzoma otthonában forgattunk egy nyolc perces videót, ami több mint hatszázezres nézettséget hozott, organikusan. Ez nemhogy nálunk rekord, de tulajdonképpen a magyar sportmédiában is nagyon kiugró eredménynek számít. Eke nem mindennapi élettörténete érdekes módon nagyon „betalált” a magyar nézőknél. Elmeséli, hogy több mint tíz éve ő is bevándorlóként érkezett Európába, majd a túlélésért Németországban WC-t takarított, mielőtt a Freiburgnál egy próbajáték során felfedezték. Tudtuk, hogy erős sztori, de nem gondoltuk volna, hogy nézettségben megverjük a Barátok Közt aktuális epizódját.”

Security Check Required

null

Múlt nélkül nincs jövő (és egyébként jelen sem – a szerk), és ezzel pontosan tisztában vannak már Kispesten, mert évekkel ezelőtt azért ez nem volt így feltétlenül a klubvezetésben:

„Az identitásunk megtalálása, megfogalmazása nagyon fontos alapot ad az egységes kommunikáció megteremtéséhez. Esetünkben ez azért kihívás, mert a klub neve is többször változott a történelem során, mint kellett volna. Ennek egyik oka, hogy a Honvéd Sportegyesület a megalakulása után egészen a rendszerváltásig a kispesti foci névadója volt, ellentétben a többi magyar klubbal, akik 1956 után visszakapták a nevüket. Másrészt a rendszerváltás óta is változott egyszer, ami a 2003-as kiesésünknek és az akkori pénzügyi válsághelyzetünknek volt köszönhető. Azaz Kispestből lettünk Honvéd, majd Honvédből Kispest-Honvéd, végül pedig a most is használt Budapest Honvéd. Ettől eltekintve, mint a magyar futball egyik legsikeresebb klubja, nyilván tudunk építeni a legendáinkra. Közülük is kiemelkedik az 50-es évek Puskás féle nagy Honvédja, és a 80-as, korai 90-es évek sikercsapata.”

A digitális vezető beszélt a három fontos pillérről is:

„A szurkolók, a játékosok, és a marketing ezt együtt alakítja ki és tartja fent. Mondhatnánk bármit magunkról a játékosoknak, vagy az újonnan érkező kollégánknak, ha a szurkolók valami egészen mást képviselnének. A Honvéd családias légkörébe az is beletartozik, hogy a szurkolókkal a játékosoknak élő – és teljesen normális, civilizált – kapcsolata van. Ha a csapathoz érkezik valaki, bejelölhetik Facebookon, a meccs után megvárják a pálya szélén, és beszélgetnek. Elkészülhet száz szelfi, rászánják azt az 5-10 percet a játékosok, megvárja őket az edző. A játékosok és a szurkolók között egy, még magyar szinten is nagyon ritkának számító pozitív nexus van. A legerősebb értékközvetítők a saját nevelésű játékosok a csapatban, ők már a bemutatkozásuktól kezdve kapják a szurkolóktól a pozitív megerősítést. Ők egyfajta kapuőröknek is tekinthetők a kommunikációs rendszerben. A nagy öregekkel együtt meghatározzák a csapatot. A harmadik pillér, a belső kommunikáció inkább arra vonatkozik, hogy a kialakult kohéziót erősítse. A meccsekre való invitálás is jelenthet egyébként valamilyen kötődéserősítő aktivitást, mert sokan dolgoznak az akadémián, az irodában, akik ritkán jutnak ki a mérkőzésekre. Nekik ezt lehetővé kell tenni, ösztökélni kell őket, és nyilván az ott megszerzett élmények teszik igazán ezt a sztorit igazán egy egésszé.”

Éless is megerősítette azt a letagadhatatlan tényt, hogy a szurkolók mekkora hatással tudnak lenni a klubra, a csapatra, a pályán mutatott teljesítményre:

„Szokták mondani, hogy a 2017-es bajnoki címben közrejátszott három-négy momentum. Az egyik a 2016 nyarán rendezett családi nap, a másik pedig a szurkolótábor, az Északi Kanyar azon az őszön rendezett születésnapi bulija. Ezen a két eseményen a drukkerek minden addiginál szorosabb kapcsolatot tudtak magukénak a játékosokkal és Marco Rossi, és így egy olyan motiváló, de nyugodt, alkotó környezet alakult ki, amelyben kiteljesedhettek a játékosaink. A harmadik momentum egyébként a családtagokkal forgatott, a Vidi elleni bajnoki döntő előtt vetített motivációs videó volt – arra az évre mindenki egy nagyon egységes irányba tömörült, és ez vezetett el végül a történelmi sikerhez.”

Majd rátért a cikkünk elején említett átalakulásokra és egyik zászlóshajó, az Aranyoroszlánok (M4 Sporton látható Honvéd Tv címe) sikerére:

„A tartalomstratégiát csak akkor tudod maximálisan kihasználni, ha a megfelelő embereket a megfelelő feladatra delegálod. Nálam az első, de inkább a nulladik lépés a csapattagok kompetenciájának felmérése. Az érkezésem előtt felmértük, hogy milyen szaktudásra tudunk építeni, és melyik területre muszáj bevonnom új kollégát, esetleg külsősöket. Az elérendő célokat is ehhez igazítottam – fontos kiemelni, hogy habár ez alapvetőnek tűnik, sokan elfelejtik. Hiába álmodok meg egy olyan célt, hogy a tinédzserek körében a Honvéd lesz a legnépszerűbb, ha per pillanat nincsen rá semmilyen lehetőségem, hogy ezt elérjem. Viszont magunkhoz képest hatalmasat tudtunk fejlődni. A meglévő kollégáknak is átalakítottuk a feladatköreit, lett saját fotósunk és videósunk, csatlakozott egy social tartalomgyártásban jártas kolléga, és kiválasztottuk az Aranyoroszlánokat gyártó produkciós partnert. Van olyan, amikor ennél sokkal keményebben kell hozzányúlnod valamihez, mert átalakítás szükséges. Ha bárki hasonló helyzetben találja magát, az lenne számára az üzenetem, hogy: „Rakd ki a humán erőforrás kirakóst, és ahhoz rendelj célokat és eszközöket, mert akkor tudod elérni”.  Büszkén mondhatom, hogy nagyon jól szerepel (mármint az Aranyoroszlánok), jelenleg 50.000 és 100.000 között ingadoznak a nézettségi adatok, ennyit hoz egy adás, mielőtt jön a következő rész. A műsor tartalmait aztán még vágott videók formájában tovább pörgetjük a Facebook oldalunkon, és ott is hozzájön egy hasonló mértékű megtekintés. A kispesti szurkolói lélektan és nosztalgia iránti fogékonyság érdekes lenyomata, hogy a Bárányos-Hamar-Kovács Kálmán trió „viccelődése” (kapufa lövő Puskás challenge) az egyik legnézettebb videónk. Egy jól sikerült meccs, egy Vidinél szerzett pontnak a meccsvideója 10.000, egy délutáni, legendákkal forgatott, lazább videó pedig több mint 60.000 megtekintésnél jár.”

Security Check Required

null

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)

Megosztás:
Kapcsolódó hírek
DVSC
DVTK
Ferencvárosi TC
Kecskeméti TE
Kisvárda Master Good
Mezőkövesd Zsóry FC
Fehérvár FC
MTK Budapest
Paksi FC
Puskás Akadémia FC
Újpest FC
ZTE FC