Elkészült a Honvéd új stadionja - képek

A Hónap Mérnöke is megszólalt.

Forrás: Magyar Építők

„Páratlan gyorsasággal és profizmussal oldja meg a legkülönbözőbb és legnehezebb fejlesztéseket, ezért a szűk határidő esetén bátran számítanak rá. Az ország egyik legszebb és legkülönlegesebb stadionja épült fel az irányításával, amire a WEST HUNGÁRIA BAU-tól kapott 16 évnyi bizalom gyümölcseként tekint. A januári Hónap Mérnöke rendkívül tudatosan halad előre a pályáján, és lapunknak azt is elárulta, mi a titka az egyre komolyabb eredményeinek.

Az idei évet az újjáépített Bozsik József Stadionban indította a Hónap Mérnöke rovatunk, miután januárban a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. (WHB) projektigazgatójával, Mészáros Györggyel beszélgettünk. Az interjúnak helyszínt adó kispesti arénát ugyanis a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. és a Pharos '95 Sportpályaépítő Kft. konzorciuma kivitelezi az Óbuda Építész Stúdió Kft. tervei alapján” - jelentette a magyarepitok.hu.

A beszélgetésünk végén részletesen kitértünk az interjú helyszínét adó Bozsik-stadionra, melynek munkálatai véget értek. Az már a tervekből kiderült, hogy nem mindennapi megoldásokkal készült el a Kispest nagymúltú focicsapatának új otthona. „Nyugodtan leírhatjuk, hogy az ország egyik legszebb és legkülönlegesebb stadionja épült fel mind a szerkezetét, mind a belső tereit és legapróbb részleteit tekintve."

A stadion tervezői a külső homlokzati rendszert és a tető acélszerkezetét látványos megoldásokkal álmodták meg.

„A szerkezetben minden az előregyártott un. „banán” alakú vasbeton oszlopokra van visszakötve. Ennek megfelelően a kivitelezéséhez, összeszereléséhez rengeteg egyeztetésre volt szükség a tervező és kivitelező vállalatokkal közösen.”

Az egyenesekből kellett íves szerkezetet alkotniuk
Az aréna egyik sajátosságát az adja, hogy ha kívülről nézi az ember, akkor minden irányba íves: „Hosszanti és kereszt irányban is van egy íve, ugyanakkor az ív mögött egyenes acélszerkezetek rejlenek. Tehát nekünk az összes csomópontot úgy kellett kialakítanunk, hogy egyenesekből kellett íves szerkezetet megvalósítanunk. Ez nem kis kihívásokat hozott, többféle gyártást és szimulációt kellett kipróbálnunk, mire kiválasztottuk az ideális megoldást.”


 

Legfrissebb híreink